Скільки фішок в нардах?

Скільки фішок в нардах?
Щоб почати грати в довгі нарди, два гравці розставляють зліва від себе свої 15 фішок. Для визначення, кому дістанеться право першого ходу, гравці по черзі кидають зари і дивляться, яке число випало. Кому випало більше, той і ходить першим. Всі фішки, які знаходяться у вихідному положенні, називаються голова, тобто перший хід, який робить гравець, означає взяти з голови.

За один хід з голови можна зняти лише одну фішку, правда, і тут є виняток. Якщо гравцеві випадає дубль з 6, 4 і 3, тоді він може зняти з голови дві шашки.

Протягом гри кожен гравець кидає по черзі два кубика і робить ходи, спираючись на ті числа, які показали зари. Коли кістки показують дубль, тобто, наприклад, дві 6, 3 або 5, то гравець зобов’язаний ходити 4 рази на стільки пунктів, скільки вказують зари. Граючи в довгі нарди, не можна робити наступне: — ставити фішку на той пункт, на якому вже стоїть фішка суперника; — закривати всі фішки суперника, так як хоч одна його фішка, але повинна знаходитися попереду загородження; — переміщати дві фішки на те число пунктів , яке показав одна з кісток, тобто, коли зари показали 5 і 3, то забороняється переміщати одну фішку на 2 клітини, другий на 3, а потім ще одну на 3. Що відрізняє довгі нарди від коротких? — У довгих нардах відсутні збиті фішки, так як грою не передбачені зустрічні бої; — можна фішки замикати, тобто, якщо 6 фішок розташовані перед 1 фішкою супротивника, вона вважається замкненою. Якщо гравець вибудував безперервний ряд зі своїх 6 фішок, то це вважається відмінним результатом для того, щоб створювати перешкоди фішках суперника. Коли гравець не може пересувати свої фішки на те число пунктів, яке показали зари, наприклад, вони зайняті фішками суперника, тоді всі очки згоряють і гравець пропускає свій хід.

Коли гравець може виконати хід на певне число пунктів, яке показала одна кістка, а походити на те число пунктів, яке показала інша кістка, він не може, тоді цей хід згоряє. Гравець не має права відмовлятися від повного ходу, навіть у випадку, якщо цей хід йому буде не вигідний. Коли гравцеві надається можливість зробити хід один з двох, він повинен вибирати більший, природно, менші окуляри згорають. У самому кінці гри, якщо гравець, який програє, встигає зняти хоча б одну фішку, в такому випадку він програє одноразову величину ставки. Якщо ж він не встиг вивести жодної фішки з дошки або взагалі перевести фішки в будинок, програє він у такому випадку подвоєну ставку і називається такий кінець гри марс. У разі, якщо всі фішки гравця все ж виявилися в будинку, але він не встиг жодної вивести з дошки, тоді він програє потрійну ставку.

Таке закінчення гри називається домашнім марсом.

Скільки фішок в нардах?

Сподобалася стаття? Поділися нею з друзями!




Добавить комментарий