Що таке b2b?

Що таке b2b?
B2B, B2C, C2C, C2B.

Використання нових технологій породило кілька нових напрямків
в економічній активності компаній. Далі — особливості деяких
з цих напрямків. B2B — Бізнес для Бізнесу — це той вид діяльності, коли
дві компанії проводять бізнес транзакції за допомогою Інтернет. Наприклад,
компанія може розмістити запит на комерційні пропозиції, отримати
поточні котирування від своїх постачальників, укласти контракт, отримати
або оплатити рахунки, опублікувати документи.

Цей вид діяльності
в Інтернет є найбільш перспективним для російських компаній. Він дозволяє побудувати на новому рівні комерційні зв’язки між
виробниками і створює сприятливий грунт для партнерських відносин
між ними.

Ринок стає більш відкритим і з’являється маса можливостей
взаємодії та придбання необхідних послуг на локальному ринку,
позбавляючи від необхідності імпорту матеріалів і обладнання з-за
кордону або тривалого пошуку ділового партнера.

У міжнародному
сенсі, електронна комерція дає компанії більше шансів для високої
активності на глобальному ринку. Система B2B може бути як відкритою,
яку можуть бачити і відвідувати звичайні користувачі або інші
можливі партнери, так і закритою — існуючої тільки для певних
партнерів або робочих груп і виконуючою тільки певні технологічні
функції. Каталоги. Є найбільш тривіальним варіантом сайту
типу B2B, де покупці знаходять продавця товарних позицій з фіксованою
ціною. Електронні біржі.

Відрізняються більшою складністю порівняно
з каталогами та функціонально подібні реальним бірж. Використовуються
в основному для торгівлі товарами широкого споживання, такими
як зерно, папір, метал і т.
д. Аукціони. Такі сайти функціонально подібні реальним
аукціонам і віртуальним аукціонам B2C, але в силу специфіки моделі
B2B часто використовуються для продажу надлишків запасів.

Електронні спільноти. Ведення бізнесу не завжди зводиться
тільки до скоєння звичних всім бізнес транзакцій.

Існує
багато інших напрямків, в яких бізнесу може знадобитися
участь партнерів. Наприклад, різного роду дослідження, політичне
лобіювання або обмін ідеями. Інтернет є ідеальним середовищем
для об’єднання зусиль та інтересів.
B2C — Бізнес для Споживача — є
найбільш популярною формою електронної комерції на сьогоднішній
день.

У цьому випадку діяльність націлена на прямі продажі для
споживача. Один з найбільших прикладів B2C — це,
американський книготорговий сайт, послугами якого користуються більше
50 мільйонів клієнтів по всьому світу. Саме він зумів підірвати звичайний
букіністичний ринок США протягом декількох років.

При вирішених
проблемах з доступом в Інтернет в регіонах, надійною роботою платіжних
систем і служб доставки, B2C ефективний для усунення відмінностей
між великими містами і віддаленими регіонами в сенсі доступності
товарів і послуг для споживача. B2B створює нову технологію продажів,
яка полегшує доставку товарів і послуг споживачам в будь
частині світу.

Ще один плюс B2C — прямі продажі з мінімальною кількістю
посередників. Усунення посередників дає можливість встановлювати
конкурентні ціни на місцях і навіть збільшувати їх (виключаючи відсоток
посередників), що природно приведе до зростання прибутку.
C2C — Споживач для Споживача — полягає в
продажу товарів і послуг між споживачами. У даному випадку сайт
виступає в ролі посередника між покупцем і продавцем.

В якості
приклад можна навести
— Один з провідних російських аукціонів, де кожен бажаючий може
продати або купити. C2B — Споживач для Бізнесу — надає
споживачеві можливість самостійно встановлювати вартість для
різних товарів і послуг, пропонованих компаніями. Цей вид електронної
комерції є найменш розвиненим порівняно з іншими.
Як приклад можна привести американську компанію www. priceline. com,
яка дає можливість своєму покупцеві назвати ціну, за яку
він хотів би купити товар або послугу. Таким чином, формується
попит, який не означає, що здійснитися продаж по запитаної
ціною.

Продавець, користуючись даними поточного попиту, приймає остаточне
рішення. Сайт C2B виступає в ролі посередника-брокера в спробі
знайти продавця за сформовану пропозиціями покупців ціну.
Так як ринок засобів економічної активності в
Інтернет постійно розвивається, то виникають нові варіанти і напрямки
їх реалізації. Але всі вони відповідають одній з показаних вище
схем.

Що таке b2b?

Сподобалася стаття? Поділися нею з друзями!




Добавить комментарий